click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Monday 6 November 2017

LOKASI DAN NAMA ZON-ZON EKSA

Jabatan Kehakiman Syariah Terengganu secara keseluruhannya mempunyai 10 zon EKSA yang merangkumi kesemua Mahkamah Syariah Daerah-daerah dan juga ibu pejabat. Bagi Ibu Pejabat, pembahagian zon dibuat berdasarkan aras-aras yang ada di Bangunan Mahkamah Syariah Terengganu.
Manakala, pemilihan nama-nama bagi setiap zon pula dipilih berdasarkan nama-nama 10 orang sahabat Baginda Rasulullah s.a.w yang dijamin syurga. Pemilihan nama-nama ini adalah sempena mengambil contoh kecemerlangan dan kebaikan sahabat-sahabat Baginda Rasulullah s.a.w sekaligus menjadi penyuntik semangat bagi semua kakitangan Jabatan Kehakiman Syariah Terengganu untuk mencontohi akhlak mulia mereka dan salah satu daripada akhlak terpuji di dalam Islam adalah mengutamakan aspek kesucian rohani dan kebersihan fizikal dan persekitaran. Sesungguhnya kebersihan itu sebahagian dari iman. Jom kita amalkan EKSA bersama-sama!.

No comments:

Post a Comment